30. studenoga 2014.

Zapečene tortilje s piletinom i povrćem


tortilje s piletinom-3-1
Volim kad mi cijela obitelj dolazi na ručak. U našem malom stanu, to izazove popriličan kaos i potrebno je dosta snalažljivosti da bismo se svi smjestili, no ipak su to lijepi trenutci. U takvim situacijama najčešće kuham provjerene recepte, nešto mesno, konkretno, zasitno – jer moji su veliki gurmani. No povremeno se odvažim i na nove poduhvate. Moj brat obožava kuhati i majstor je od marinade, roštilja, ribe – ali i međunarodne kuhinje. Upravo kod njega sam prvi puta jela meksičku hranu pripremljenu kod kuće, a kineski slatko-kiseli umak kojeg sam sprema mu je među omiljenim dodacima – odmah nakon domaćeg maslinovog ulja kojeg pokapa baš po svemu.
Ovaj sam se puta ipak ohrabrila i radila nešto novo – tortilje. Iako ih puno ljudi sprema kod kuće i već su se ustalile u kućnim kuharicama kako se povećala ponuda u trgovinama, ja eto nikako da dođem do njih. Baš sam si zacrtala da ću spremiti bogate, aromatične, zasitne zapečene tortilje no ipak sam malo dozirala količinu sira koju sam stavila, jer ne volim premasnu hranu. I inače mi je meksička kuhinja prejaka pa sam u kućnoj varijanti ublažila okuse prema svom ukusu, posebice sada kada sam trudna pa me žgaravica hvata i od zraka. Ova kombinacija povrća i mesa me skroz oduševila, a posebno dobro pašu uz svježu salatu i hladan umak od kiselog vrhnja kojem, po meni, ne treba nikakav dodatak. Bili smo jako gladni i sve smo pojeli – pa nisam baš uspjela uhvatiti neke dobre fotke, ove dvije su jedino što imam, tek za ilustraciju. Možda ih zamijenim kad drugi puta budem ovo spremala, jer ponovit ću sigurno, vrlo brzo. Nadam se da ćete ih i vi isprobati :)
Imate li vi kakav trik kod spremanja meksičke hrane?
tortilje s piletinom-4-1 

Sastojci za 6 osoba
  1. 600 g pilećih prsa
  2. 1 crveni luk
  3. 1 žuta i 1 crvena paprika
  4. 250 g šampinjona
  5. 1 konzerva smeđeg graha
  6. 1 konzerva kukuruza šećerca
  7. 1 žlica začina Fajitas (ja koristim Kotany)
  8. sol, papar
  9. 2-3 žlice ulja + još za namastiti protvan
  10. 1 čaša kisele vrhnje
  11. 200 g masnog sira, npr. Podravca ili Gaude
  12. 12-14 gotovih tortilja


Za posluživanje
  1. zelena salata (kristalka)
  2. 1 čaša kiselog vrhnja
Priprema
  1. Piletinu narežite na male komadiće, posipajte Fajitas začinom i pustite da odstoji 20-tak minuta. Popržite je na 2 žlice ulja dok sva ne poprimi boju, a zatim izvadite na tanjur.
  2. Na istom ulju (dodajte malo ako treba) popržite sitno nasjeckani luk dok ne omekša. Zatim mu dodajte narezane šampinjone, prodinstajte oko 5 minuta pa dodajte i papriku koju ste narezali na kockice. Sve zajedno dinstajte nekoliko minuta, dok malo ne omekša.
  3. Nakon otprilike 7-8 minuta, u povrće vratite piletinu te dodajte i grah i kukuruz koji ste ranije procijedili i isprali. Sve zajedno kuhajte još oko 10 minuta, svakako posolite i popaprite po potrebi, te ako želite dodajte još malo Fajitas začina - sve prema okusu.
  4. U međuvremenu namastite vatrostalnu posudu ili protvan i pripremite tortilje te naribajte sir. Pola sira pomiješajte sa kiselom vrhnjom.
  5. Na svaku tortilju stavite po otprilike dvije pune žlice nadjeva od mesa i povrća, te to posipajte s malo naribanog sira. Tortilje zaklopite na stranama pa zarolajte i slažite u posudu tako da je preklopljena strana okrenuta prema dolje. Slažite jednu do druge sve dok ne potrošite sav nadjev i sir.
  6. Složene tortilje premažite smjesom vrhnja i sira koju ste ranije pripremili i pecite u pećnici zagrijanoj na 220°C oko 15 minuta, tj. dok ne prime boju po vrhu.
  7. Tortilje poslužite vruće, uz svježu zelenu salatu narezanu na trakice te kiselo vrhnje. Dobar tek!
Napomena
  1. Kombinaciju povrća zapravo možete odrediti sami - netko ne voli grah ili šampinjone pa neće to staviti. Meni je ova kombinacija odlična, a Fajitas začin daje onu aromu meksičke kuhinje koju bismo teško postigli kombinirajući neke druge začine.
  2. Naravno, tortilje možete i sami napraviti, meni se nije dalo s time prtljati pa sam kupila - na webu ima mnogo recepata za pripremu koja ne djeluje uopće komplicirana.

0 komentari :

Objavi komentar