30. studenoga 2014.

Hrana inspirirana modom:Ombre mousse


DSC_1097-2


Hrana inspirirana modom: Ombre mousse

Nedavno me kontaktirala urednica magazina Budi.in koji izlazi uz novine 24sata te me pitala želim li sudjelovati u nastanku jedne teme. Zadatak za mene, kao i kolegice Tamaru, Eminu i Sanju bio je osmisliti deserte inspirirane visokom modom. Baš me to nekako zainteresiralo jer se inače uvijek inspiriram okusima, a ne izgledom hrane pa me zanimalo hoću li ovaj puta uspjeti spojiti jedno i drugo. Izazov prihvaćen!
Nisam baš neki modni fanatik pa sam odabrala gotovo jedinog dizajnera čije me kreacije obaraju s nogu – Elieja Saaba. -u najnovijoj kolekciji ima nekoliko prekrasnih haljina s ombre efektom, a kako je ombre jako popularan i u dekoraciji hrane, to mi se činilo kao dobar odabir. Osim toga, linije njegovih haljina su čiste, a krojevi naizgled jednostavni, a ja baš volim i kad je hrana jednostavna.  
collage2
I tako je nastao moj ombre mousse. Prvi puta sam radila ovako nešto i, iako recept i priprema nisu uopće komplicirani, mene je namučio ovaj drugi dio – kako da to ispadne lijepo :) Mali stan i kuhinja ne dozvoljavaju mi veliku količinu rekvizita za kuhanje pa tako nemam kalupe koji bi poslužili za izradu ovakvog deserta. Zato je improvizacija zakon – odrezala sam središnji dio plastične boce vode i njega koristila kao kalup za oblikovanje  moussea jer sam baš željela ovaj valjkasti oblik. 
Ako ga radite u čaši, ovo je zapravo jako jednostavan i brz desert.
Priznajem, ima dosta prtljanja oko tih valjkastih kalupa, em pazit da ne curi dolje, em pazit da se ne zalijepi, em je čokoladni mousse drugačije strukture od druga dva pa ga treba stavljati pomoću slastičarske vrećice (vidite da mi je ostalo zraka u njemu, dakle nisam ga baš najbolje složila) itd itd. Ali isplatilo se jer sam dosta zadovoljna rezultatom – za prvi puta super :)
No čini mi se da je za kućne potrebe verzija u čaši sasvim ok, a postoji i opcija da čašu obložite prozirnom folijom pa stisnuti mousse izvrnete iz čaše i skinete foliju. Ostat će vam nabori od folije, ali opet je super dekorativno! Što mislite, hoćete li probati?


DSC_1101-2
collage
DSC_1085-2-2 
Za 4 osobe
  1. 200 ml + 40 ml vrhnja za šlag
  2. 2 listića želatine
  3. 100 g višanja iz kompota
  4. 1 vanili šećer
  5. 100 g mascarponea
  6. ½ mahune vanilije
  7. 20 g + 20 g šećera u prahu
  8. 60 g + 40 g crne čokolade

Postupak
  1. Listiće želatine namočite u hladnoj vodi. 200 ml vrhnja izmiksajte u meki šlag pa podijelite na tri dijela – dva od 50 ml i jedan od 100 ml.
  2. Višnje usitnite u pire pa protisnite kroz sito kako biste dobili čisti, gusti sok. Pomiješajte ga sa 20 g šećera u prahu i vanili šećerom i zagrijte do vrenja. Skinite s vatre i umiješajte 1 ocijeđeni listić želatine dok se potpuno ne otopi. Ohladite na sobnu temperaturu.
  3. Mascarpone pomiješajte u zdjelici sa šećerom u prahu i sjemenkama koje ste istrugali iz mahune vanilije. Zagrijavajte na laganoj vatri do vrenja, pa skinite s vatre i umiješajte 1 ocijeđeni listić želatine dok se ne otopi. Ohladite na sobnu temperaturu. Po želji umiješajte dvije žličice pripremljenog pirea od višanja.
  4. 60 g čokolade nasjeckajte na sitno i otopite na pari ili u mikrovalnoj pećnici pa prohladite, a drugih 40 g nasjeckajte i prelijte sa zagrijanih 40 ml vrhnja za šlag te dobro promiješajte dok se sve ne otopi – dobili ste čokoladni ganache.
  5. Pire od višanja lagano umiješajte u 50 ml odvojenog tučenog vrhnja, a u drugih 50 ml umiješajte mascarpone. U preostalo tučeno vrhnje polagano umiješajte otopljenu čokoladu.
  6. U čaše ili okrugle kalupe ulijte prvo mousse od mascarponea pa od višanja, zatim od čokolade i na kraju čokoladni ganache. Između svakog sloja stavite na 10 min u zamrzivač. Sve zajedno ohladite barem 4 sata i poslužite. Dobar tek!

Napomena
  1. Ako mousse želite poslužiti na tanjuru, radite ga u okruglom kalupu koji ste podstavili papirom za pečenje iznutra, a dno obložili aluminijskom folijom kako krema ne bi curila. Mousse je lakše izvaditi iz kalupa ako je zamrznut.
  2. Ako nemate kalup, poslužit će onaj izrezan iz plastične boce od 1/2 l ili čak kartonski tuljac od kuhinjskih ručnika.

0 komentari :

Objavi komentar