1. prosinca 2014.

Namaz od karamela

Danas idemo s nečim Žuži-Jelinek style (vidite da su i točkice u điru i da je sve pomalo retro).
Kažu da put do muškog srca ide kroz želudac, a ako je to tako, ja ću vam reći da autocesta vodi palačinkama s dulce de lecheom. Definitivno. Nevolja je u tome što se taj jadni dulce kuha sat vremena u najboljem slučaju, a u biti rijetko kad imam vremena toliko visiti nad štednjakom s kuhačom. Dakle, bijah u potrazi za nečim bržim, a jednako efektnim. I eureka.
Francuzi to zovu confiture de caramel (‘marmelada od karamela’) i riječ je o karameli koja ima idealnu gustoću za mazanje. Sve mazivo dolazi u obzir: palačinke, keksići, kruh (tako to Francuzi rade) pa čak i opcija idem-skrivećki-sa-žlicom-u-frižider-da-me-nitko-ne-vidi (a onda u mraku kuhinje pod svjetlom frižidera susretnete još jednog ukućanina s istom misijom). Recept sam pronašla na jednom francuskom blogu, ali mrvicu sam promijenila omjere i dodala malo soli za zanimljviji okus.

Točno toga dana kad sam zamutila sav taj karamel (kao i obično, nije mi palo na pamet da smanjim količinu pa sam dobila trostruko više nego što mi je trebalo), došla mi je moja draga Kika na pola sata da se malo išćakulamo dok mi je njezin dragi popravio svjetlo koje je otkazalo poslušnost u kupaonici. To je bila idealna prilika da se nabrzinu zamute palačinke. Muška strana je ovaj put zakazala i nije pojela niti jednu jedinu, ali žene su ponosno počistile sve što je bilo na pjatu (neke su se usput malo i izmeljale :) ).



Da rezimiramo: recept je brz, trebaju vam samo najobičniji mogući sastojci i opasno je dobar. Držati izvan dohvata odrasle djece s problemom samokontrole. A što se tiče one autoceste koju sam vam spomenula na početku, evo još jedan mali hint: palačinke + karamel / dulce de leche + krema od mascarponea iz posta o kolaču od mrkve + kap cimeta.

  • 300 g šećera
  • 4 žlice vode
  • 225 g maslaca (narezati na kockice)
  • 3 prstohvata soli
  • 200 ml vrhnja za šlag životinjskog podrijetla (npr. Dukat brzo&fino)
(Update 02.09.2011. –> Ako želite malo rjeđi karamel koji će i dalje biti maziv, a ne tekuć dok se čuva na sobnoj temperaturi, omjer treba biti malo drukčiji pa umjesto gore navedenih količina stavite 100 g maslaca i 300 ml vrhnja za šlag)

  1. U posudu stavite šećer i vodu i na srednje jakoj vatri pustite da se šećer rastopi. Miješajte što manje, najbolje je da samo rotirate posudu kako na žlici ne bi ostalo kristalića šećera (zbog toga bi se kasnije sve moglo kristalizirati).
  2. Kuhajte na laganoj vatri dok ne dobijete zlatno-smeđi karamel.
  3. Dodajte maslac lagano miješajući. (Budite oprezni jer je smjesa vrela i u kontaktu s maslacem može prskati).
  4. U međuvremenu ugrijte vrhnje za šlag (toliko da bude mlako).
  5. Posolite karamel i kuhajte na laganoj vatri još 2 min.
  6. Maknite s vatre i dodajte ugrijano vrhnje neprestano miješajući dok ne dobijete homogenu smjesu.
  7. Ulijte u sterilizirane staklenke (količina je dovoljna za 2-3 manje staklenke) i pustite da se ohladi. Čuvajte u hladnjaku.



Napomena:
  • Karamel kuhajte u dovoljno visojoj posudi jer smjesa malo podivlja kad joj se doda maslac. Ako nemate visoku posudu, pazite da maslac dodajete malo pomalo.
  • VAŽNO: ako vidite da vam se šećer kristalizira, radije ga odmah bacite i krenite ispočetka nego da utrošite još i cijeli maslac i vrhnje.
  • Koliko god ovo zvučalo bespotrebno: nemojte da vam padne na pamet liznuti karamel dok se kuha – zagarantiran ispečen jezik naredna tri dana.
  • Ako želite preljev od karamela, jednostavno ovaj namaz malo ugrijete na laganoj varti i voilà.

0 komentari :

Objavi komentar